loading...
ایران رایان با شما
امیر باقری بازدید : 121 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

سرلشگر محمد‌علی جعفری در مراسم سرمربیان، مربیان، فرماندهان، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) اظهار داشت: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی همه بسیجیان که در صف مقدم انقلاب هستند باید در خلق این دو حماسه مقدس نقش موثری داشته باشند.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه جهش انقلاب به خلق این دو حماسه بستگی دارد، ادامه داد: در پایان امسال و آغاز سال جدید مقام معظم رهبری نکاتی را اشاره کردند که  باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در سخنانشان تأکید کردند که ملت ایران فقط خودشان نیستند و چشم‌های زیادی به انقلاب اسلامی دوخته شده تا ببینند که ملت چگونه انقلاب خود را ادامه می‌دهند، از این رو ما کشوری هستیم که هم به جهت الگو بودن و هم به جهت توجه بسیاری از قدرت‌های جهان به عملکردمان باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم.

سرلشگر جعفري به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری درباره ارزیابی عملکردمان در طول 34 سال گذشته ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید نگاه واقع‌بینانه نسبت به عملکرد خود داشته باشیم و از آنجایی که برخی از مردم با نگاه ضعف به کشور می‌نگرند معتقدم که ملت ایران یک ملت سربلند است كه توانسته در میدان عظیم پر‌چالش در مقابل دشمنان قدرتمند ظاهر شود.

وی افزود: ما باید نقاط ضعف و قوت را در بررسی عملکرد‌ها ببینیم و هر‌دوی آنها را مورد تأکید قرار دهند.

سرلشگر جعفري گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبري  رسالت سپاه،‌حفظ انقلاب و نگهداري از دستاوردهاي   آن است و محقق کردن سخنان رهبري يکي از وظايف مهم سپاه است  ولي متاسفانه  اين امر کمتر تحقق يافته چرا که ما آنقدر به کارها و دغدغه‌هاي ديگر توجه کرديم که  نسبت به مهم‌ترين ماموريت خودمان بي‌توجه شديم.

فرمانده کل سپاه بار ديگر با تاکيد بر سخنان رهبر انقلاب تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب همچنين در سخنراني اخيرشان به دشمني عمده دشمنان تاکيد کردند و گفتند تا آنجايي که دشمن بتواند عليه ملت ايران  مانع تراشي مي‌کند تا نگذارد اين ملت پيشرفت کند.
 
وي افزود: دشمن با مشغول کردن مديران به کارهاي درجه دو و فرعي مي‌خواهد به اهداف خود دست يابد همانگونه که بسياري از مسئولان از سران سه قوه تا فرماندهان بسيج به کارهاي درجه دو و فرعي خود را مشغول کرده‌اند.

وي با تاکيد بر اينکه اگر ما مغلوب جنگ رواني دشمنان بشويم مرتکب بزرگ‌ترين انحراف شده‌ايم، اظهار داشت: همچنين رهبري در بيانات اخير خود گفتند که دشمنان بر تبليغات خود پيشرفت‌هاي ملت ايران را ناديده مي‌گيرند از اين رو ما بايد از حوادث سال 91 درس بگيريم چرا که حوادث سال 91 نشان مي‌دهد ملت ايران زنده است و  به خاطر سختي‌ها و فشار دشمن به زانو در نمي‌آيد .

سرلشگر جعفري با اشاره به اينکه تقويم‌ها باعث شد که نقاط ضغفمان را بشناسيم، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب همچنين به موضوع آمريکا و تحت سلطه قرار دادن مردم جهان زير سايه خود پرداختند و گفتند که ملت ما اثبات کرد که در سايه  آمريکا زندگي نکردن به معني عقب افتادگي نيست از اين رو استقامت ملت ايران حتما مورد توجه خداوند است

فرمانده کل قوا همچنين به نام‌گذاري سال جديد نيز اشاره کرد و گفت: از آنجايي که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده‌اند که بايد در سال جديد حماسه سياسي  رقم بخورد از اين رو انتخابات  و شرکت گسترده در  آن و انتخاب اصلح مي‌تواند زمينه اين حماسه و اقتدار سياسي را به وجود آورد.

سرلشگر جعفري همچنين با تاکيد بر فرموده مقام معظم رهبري مبني بر اينکه همه سليقه‌‌ها بايد درانتخابات شرکت کنند، گفت: در نهايت آرا مردم هم تعيين‌کننده است و مردم بايد از افراد مورد اعتماد خود بپرسند تا به انتخاب اصلح برسند .

وي بخش عمده حماسه سياسي را در انتخاب اصلح دانست و عنوان کرد: انتخاب اصلح موجب مي‌شود که رئيس جمهور آينده از مسائل غربي و حاشيه‌اي خارج شود و به مسائل  اصلي بپردازد.

فرمانده کل سپاه همچنين به نقش بسيج در انتخاب اصلح  اشاره  کرد و گفت: بسيج از آنجايي که تابلو‌دار دفاع از انقلاب اسلامي است بايد  به انتخاب اصلح  دست يابد.

وي همچنين با سخنان مقام معظم رهبري در سال گذشته نيز پرداخت و افزود: ايشان در سال گذشته نيز معيار مهم در انتخاب رئيس جمهور آينده مطرح کرده است و آن اين بود که اين فرد بايد کار  آمد و برخوردار از علم مديريت باشد چرا که تهديداتي که امروز شاهد آن هستيم و اثرات مخربي از خود به جاي گذاشته است در بعضي از مقاطع به خاطر ضعف مديريت هاست.

وي ادامه داد: رئيس جمهور آينده بايد بتواند با مديرت بحران کشور را از اين وضع خارج کند.

سرلشگر جعفري با اشاره به حماسه اقتصادي تصريح کرد: جنگ نرم فقط از طريق حماسه اقتصادي امکان پذير است و دولت آينده بايد بتواند با استفاده از مديريت صحيح  و ظرفيت هاي انقلاب و سرزمين ايران با اجماع اقلانيت صحيح در کشور از همه ي تحريم ها عبور کند .

فرمانده کل سپاه با اشاره به  ساير نقش هاي سپاه اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بايد علاوه بر فعاليت در بخش‌هاي نظامي در عرصه‌هاي امنيتي ، اجتماعي،‌ سياسي و فرهنگي نيز موثر باشد و از آنجائي که اين انقلاب  اسلامي يک حرکت الهي است بايد درست از آن استفاده شود.

وي باتاکيد بر روند انتخاب رئيس‌جمهور در کشورمان ادامه داد:  ايران شايد تنها کشوري است که رئيس‌جمهورش با آرا مستقيم مردم انتخاب شود شايد در مقاطعي تا قبل از سال 84 انتخابات منحصل به يک يا دو کانديدا بود ولي از سال 84 به بعد انتخابات کاملا آزاد برگزار مي‌شود.

سرلشگر جعفري با انتقاد از تعدد کانديدا در انتخابات سال جديد اذعان داشت: تعدد کنوني کانديداي رياست جمهوري زياد است ولي معرفي يک يا دو کانديدا از سوي يک جريان نيز درست نيست  آنچه که براي مردم ما مهم است رعايت اخلاق اسلامي است و مبتني بر آن فرد اصلح را انتخاب مي‌کند .

وي گفت: بسيج و سپاه که مدعي کمک براي پيشرفت به اهداف انقلاب اسلامي است بايد در مقاطع مخالف از جمله انتخابات نيز نقش خود را ايفا کند  و آن گونه که رهبر معظم انقلاب مراحل انقلاب اسلامي را ترسيم کرده‌اند زمينه دستيابي به آن را فراهم کند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به مراحل انقلاب اسلامي ادامه داد: اکنون ما در مرحله سوم يعني اسلامي شدن دستگاه‌ها قرار داريم و مرحله چهارم انقلاب اسلامي شدن جامعه و مرحله پنجم آن اسلامي شدن جهاني است .

وي افزود: براي تحقق مرحله سوم مرحله انقلاب انتخابات تعيين کننده است و آنگونه که در معيارهاي انقلاب ويژگي‌هاي رئيس جمهور تعيين شده و مصوب آن رهبر معظم  هستند بايد به سخنان  ايشان و معيار‌هايي که مي‌دهند توجه شود تا با استفاده از همفکري و هم انديشي  ملاک ها  انتخاب شود  واين وظيفه ي ذاتي هر نيروي انقلاب است.

سرلشگر جعفري با بيان اينکه بسيج در هر مقطع انقلاب وظايف و ماموريت‌هاي مهم دارد، اظهار داشت: بر اين اساس بسيج بايد متناسب با اين مقاطع حرکت کند و با استفاده از نيروهاي به روز گام بردارد .

وي با اشاره به طرح صالحين در بسيج گفت: طرح‌هاي اين چنيني دغدغه مقام معظم رهبري است و پس از تاييد ايشان در بسيج اجرايي مي‌شود.

وي همچنين به طرح شجره طيبه نيز اشاره کرد و ادامه داد: طرح شجره طيبه اقدام موثري بود که به عبور انقلاب از مرحله سوم  به مرحله چهارم کمک مي‌کند چرا که در اين طرح جوانان انبوهي ساخته مي‌شوند که تا ده سال  آينده بر اساس اهداف انقلاب به جامعه قدم مي‌گذارند و تاثير گذار خواهند بود .

همچنين در ادامه  مراسم تجليل از سرمربيان ،‌مربيان، فرماندهان حوزه‌ها و پايگاه‌هاي مقاومت سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) گواهي نيز رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب دانست و گفت: مقام معظم رهبري تاکنون از همه دولت‌ها دفاع کرده‌اند  آنچنان که در مقاطعي از رئيس دولت اصلاحات در مقاطع ديگر از دولت سازندگي و در برخي مواقع نيز از دولت عدالت مهر ورزي  به دفاع پرداخته‌اند .

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه حضرت محمد رسول (ص) با اشاره به ويژگي‌هاي رئيس جمهور آينده  ادامه داد: رئيس جمهور آينده بايد پايبند انقلاب باشد و دلش براي ارزش‌هاي انقلاب بسوزد  و در مقابل سخن پراکني‌هاي در برخي از شبکه‌هاي ماهواره‌اي مشاهده مي‌شود، موضع‌گيري کند. 

وي افزود: ايران سرزمين شهداست و رئيس جمهور آينده بايد با ارائه برنامه‌هاي فرهنگي ارزش‌هاي ملي را احيا کند .

وي با تاکيد بر اينکه رئيس دولت يازدهم نبايد تک محور و خود راي باشد، تصريح کرد: او بايد از طرف جمعي استفاده کند و نگذارد حوادثي مانند حوادث پايان سال گذشته که در شان ملت ايران نيست به وقوع بپوندد .

حجت الاسلام گواهي با اشاره به تحريم‌ها گفت: تحريم‌هاي جدي عليه ما اعمال شد ولي زمستان رفت و سياهي به چرا که ما در تحريم‌ها رشد کرديم.

وي همچنين با اشاره به حماسيه سياسي ادامه داد:  در حال  حاضر  شوراها از مسير خود خارج شده‌اند و سياسي شده‌اند شورا‌ها بايد  به منافع مردم و معيشت آنها اهميت دهند.

اين مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت محمد رسول الله در خطاب به دشمنان انقلاب اسلامي گفت: کور خوانديد ملت ايران بيدار است و با اميد در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري شرکت مي‌کند .

وي همچنين  از آنهايي که انتخابات مجلس را تحريم کرده بودند، گفت: آنهايي که انتخابات مجلس را تحريم کرده بودند نبايد در انتخابات  رياست جمهوري شرکت کنند چرا که آنها لياقت شرکت در انتخابات را ندارند.

همچنين در ادامه مراسم  حجت الاسلام اخوان معاون تربيتي ، آموزشي سپاه  با اشاره به طرح شجره طيبه اظهار داشت:  در اين طرح 25 هزار نفر از آموزش‌هاي برنامه ريزي شده  بهره بردند  و در  برنامه‌هاي پيش بيني شده در سال 92 نيز آموزش‌هاي  جديدي نيز برگزار خواهد شد .

وي افزود: همچنين طرحي به نام طرح شهيد دستواره  در سپاه  حضرت محمد رسول الله در حال اجراست که در   بررسي 110 پايگاه خواهران و برداران الگوهاي منافق به ساير پايگاه ها نيز ارائه مي شود .

همچنين در ادامه  اين نشست سردار کازروني  فرمانده سپاه رسول الله  با بيان اينکه  با سياست‌هاي  تعيين شده توانستيم  گام‌هاي خوبي برداريم، اظهار داشت: اجراي  سياست ‌هاي  اصلاح شده سال جديد را  نيز مانند گذشته به پيش خواهيم برد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي فرهنگي، اجتماعي اظهار داشت: برنامه‌هاي فرهنگي،‌اجتماعي که در تهران بزرگ انجام شده و افکار بوده است و انتظارها بيش از اين است.

سردار کازروني افزود: تاکنون 80 درصد برنامه هاي سال گذشته در سپاه انجام شده و اميدواريم  در سال 92  با مسائل پيش رو حماسه سياسي و اقتصادي از طريق حماسه سازان انقلاب  به ظهور برسد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرات شما دوستان گرامی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 280
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 103
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 138
  • بازدید ماه : 741
  • بازدید سال : 15,961
  • بازدید کلی : 75,956
  • آخرین نظرات
  • [Comment_Title] - [Comment_Date]
    [Comment_Message]
  • حامیان ما
    دبیرستان امیر کبیر ازندریان
    ...................
    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    ...................

    ...................
    باشگاه خبر نگاران جوان

    ....................
    جای لوگوی حامیان ما
    رتبه ما در الکسان و دانلود تولبار ایران رایان
    همکاران
    معببر سایبری فندرسکخبر گزاری باران
    هم سنگران